مصاحبه اختصاصی با مهندس عبدالملکی

به دلیل شرایط اقتصادی مردم تن به افزایش قیمت غیر مصوب ندادیم

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر ملارد: از لحظه اولیه شیوع کرونا تا به این لحظه تمام قدم در حال ارائه خدمات به مردم هستیم و هر روز مبحث ضد عفونی ناوگان حمل و نقل را با دقت زیر نظر داریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتدار ملارد ، پس از گذشت بیش از ۱۶۰ روز از شیوع ویروس کشنده کرونا در کشور و به ویژه شهرستان ملارد و دریافت پیام های مردمی مبنی کمبود برخی نظارت ها و نوع فعالیت ناوگان حمل و نقل شهرستان در این شرایط کرونایی ، به سراغ رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ملارد رفتیم و از روند فعالیت رانندگان و نرخ های جدید و نوع اجرایی شدن قوانین در مجموعه حمل و نقل گزارشی تهیه نمودیم تا شما مردم شریف شهرستان ملارد را از نوع فعالیت های پرسنل و رانندگان این سازمان آگاه نماییم.

مهندس عبدالملکی در ابتدای سخنانش به تمامی خادمین مردم شریف شهرستان در مبحث مبارزه با ویروس کرونا عرض خدا قوت و خسته نباشید گفت و تاکئید نمود که شهرستان ملارد هم از روز های اول ، آخرین ماه سال ۹۸ با سرعت بسیار کمی درگیر این ویروس خطرناک شد و در روز انتخابات (دوم اسفند) جلسه فوری و ویژه ای در جهت پیشگیری و ضد عفونی در شهرستان و به ویژه ناوگان حمل و نقل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان تشکیل شد و با همکاری و هم فکری تمامی پرسنل از همان ساعت های اولیه عملیات ضد عفونی تمامی پتانسیل های حمل و نقل شهرستان آغاز شد و امور فرهنگی و شعاری مانند اطلاع رسانی ها، بروشور ها ، اطلاعیه ها ،پوستر با عناوین مختلف به مردم و رانندگان ارائه گردید و محلول های ضد عفونی دست و سطوح به صورت رایگان از همان روز بین تمامی رانندگان تاکسی و اتوبوس توزیع نمودیم و این امور پیشگیرانه تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
تمامی اتوبوس ها هر روز صبح قبل از شروع فعالیت کاری به صورت متمرکز ضد عفونی میشوند و با حضور بازرسین سازمان در صورت عدم ضد عفونی ، راننده اجازه فعالیت در آن روز را نخواهد داشت و در همین راستا با آموزش و دراختیار گذاشتن محلول و محلول پاش برای سطوح و ماسک استاندارد بین رانندگان سبک و سنگین سعی در پیشگیری از شیوع این ویروس خطرناک داریم که خروجی این تلاش ها باعث شد تا هیچ یک از رانندگان ما تا به امروز هیچ گونه ابتلایی به این ویروس پیدا نکنند و خدایی نکرده ناقل بیماری نباشند و این در شرایطی است که ما در روز حدود ۱۲۵ هزار مسافر را جا بجا میکنیم .

طرح فاصله گذاری اجتماعی

طبق اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ظرفیت اتوبوس ها با نصف تعداد کل و ظرفیت تاکسی ها با ۳ مسافر باید باشد و این به خوبی رعایت میشود ، اما در ساعت های پیک تردد (صبح و عصر) برخی از مسافرین طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمیکنند و حتی اظهار دارند که مسئولیت سوار شدن خارج از تعداد قانونی بر عهده خودمان است و در این شرایط هم راننده توان درگیری و توقف بیش از حد خودرو را به دلیل رعایت نکردن چند مسافر را ندارد که برای اجرای قوانین شرایط کرونایی همه مردم باید طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند .

 

مشکلات ناوگان حمل و نقل در ایام کرونا

با توجه به کمبود درآمد ها و کم شدن تعداد مسافرین و بالا رفتن قیمت قطعات یدکی خودرو های سبک و سنگین و کاهش محسوس نقدینگی ، سعی کردیم در چندین مرحله معیشت رانندگان را تامین نماییم و حتی تا سقف پانزده ملیون ریال معیشت مالی این عزیزان را احیاء نمودیم و برای برخی رانندگان تسهیلات ۲ درصدی که آسیب دیده از این شرایط بودند طبق اولویت اختصاص دادیم و حتی برای افتتاح حساب یکی از شعب بانک سینا را به ملارد فراخواندیم تا رانندگان برای تکمیل روند دریافت این تسهیلات به پایتخت مراجعه نکنند.

 

نظارت بر روند فعالیت رانندگان تاکسی و اتوبوس

عبدالملکی در ادامه سخنانش گفت : تمامی اتوبوس ها ، تاکسی ها و حتی وانت بارهای زیر مجموعه سازمان حمل و نقل شهرداری ملارد از کد و ردیف اختصاصی برخوردار هستند و این کد ها بر روی تک تک خودرو های مذکور نصب گردیده است و اگر هر شهروندی در هر زمینه ای نیاز به شکایت و انتقاد از خودرو مورد نطر داشته باشد ، میتواند با در دست داشتن کد و ردیف خودرو با واحد بازرسی این سازمان مراجعه نماید تا کمتر از ۲۴ ساعت بررسی های لازم نسبت به راننده خاطی انجام شود و اگر شهروندان شریف شهرستان ملارد مشاهده نمودند که راننده ای اقدام به اخذ کرایه اضافه و یا سوار کردن مسافر بیش از حد مجاز و حتی رعایت نکردن پروتکول های بهداشتی ، میتوانند شکایت و نظرات خود را با ما درمیان بگذازند تا ماهم بتوانیم با کسب این اخبار ، خدمات بهتری به شهروندان بدهیم.

 

افزایش نرخ کرایه در ناوگان حمل و نقل

آبان ۹۸ به جهت ایجاد رفاه برای ناوگان حمل و نقل و رانندگان به دلیل مشکلات پیش آمده اقتصادی، برای مراکز استان ها ۱۰ درصد و حومه هر استان ۱۴ درصد افزایش نرخ کرایه ابلاغ شد و این موضوع در اسفند ماه قرار بر اجرایی شدن داشت ولی با وجود شرایط اقتصادی نامساعد مردم و ابلاغ افزایش نرخ کرایه ها ، مابین نرخ فعلی و اضافه شده ۱۴ درصدی را تصویب نمودیم تا به مسافران فشار زیادی وارد نشود و فقط ۹درصد را ابلاغ نمودیم.

مشکلات ارائه خدمات در سازمان و بهره برداران

سازمان های وابسته شهرداری ها تا دوسال پیش به صورت مدیریت سازمان به راحتی اداره میشد ولی از سال ۹۸ با تدوین اساسنامه اختیارات در وزارت کشور برخی محدودیت ها در اجرا برای ما ابلاغ شد و با طرح ادقام ۱۸۵۰ سازمان های شهرداری ، حدود ۳۵۰ سازمان حذف شد تا در بودجه صرفه جویی شود و در این سازمان حمل و نقل بار و مسافری که در حال خدمت هستیم فقط در بخش حمل بار بیش از چهار هزار وانت و کامیون را سازماندهی نموده ایم و فشار کار برای ارائه خدمات به مردم با چهار محور کاری ولی با یک مدیریت و اختیارات محدود ، کیفیت کار را کاهش میدهد.
در مبحث کرونا و ضعف های ایجاد شده در مبحث اقتصادی ، طبق ارزیابی جهانی در حمل و نقل دریایی ۱۰۰ درصد ، هوایی ۹۰ درصد و ریلی حدود ۶۰ درصد متضرر شده و همین فرمول و ارزیابی در ناوگان خودرویی سبک و سنگین ملارد هم صدق میکند و در شهر ملارد یک خط انتقال مسافر به طور کلی لغو شد و در اکثر خطوط هم افت درآمد را شاهد هستیم.
نرخ خرید یک اتوبوس داخل شهری حدود دو میلیارد تومان است ، آیا با این مبالغ بالا بخش خصوصی برای بهره برداری یا سرمایه گذاری ورود میکند ؟ با این شرایط خیلی از زیر ساخت ها حمل و نقل ماهم رو به فرسودگی رفته است و هزینه های تعمیر و نگهداری هم بسیار سنگین است و به طور مثال برخی از قطعات پر مصرف از ابتدای سال جاری حدود  پنج برابر شده است و هیچ حمایت و نظارتی در این باب در کشور وجود ندارد و حتی یارانه بلیطی که به رانندگان داده میشد هم توسط دولت قطع شده است و تمامی مبالغ بلیط را فقط مسافر میپردازد و دولت و شهرداری دیگر پای کار نیستند و این حاصل عدم حمایت از این چنین سازمان های بزرگی در کشور است.

 

گلایه از پلیس راهور و برخی از مسئولین

طبق قانون، سرنشینان اتوبوس های بین شهری نیاز به کمربند ایمنی ندارند ولی پلیس راهور در مسیر ملارد به تهران در شهر قدس اقدام به اجرای دستورات من درآوردی مینمایند و حالا شما فرض کنید مسافری که قبل از طلوع آفتاب به تهران سفر میکند تا به محل کارش برسد ، حالا با کمبود خودرو و جریمه راننده همراه با خستگی طول روز مواجه میشود ، پاسخ ما برای این شهروند چیست؟

چرا ستاد ملی سوخت از کارت سهمیه ای رانندگان هزار لیتر سوخت گازوئیل را بدون هماهنگی و اطلاع کسر نموده؟

چرا مراکز صدور معاینه فنی برای اتوبوس ها کار خود را انجام نمیدهند و معاینه فنی را برای راننده چندین ماه است صادر نمیکنند؟
چرا برای اجباری شدن استفاده از ماسک هیچ زیر ساختی وجود ندارد و مردم برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ، ترس در دسترس نبودن ماسک را داشته باشند؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *