سامانه بهسا آماده خدمات به روز و آنلاین به شهروندان

حمل و نقل شهرستان ملارد در مسیر پیشرفت نوین

عبدالملکی :مدیران و مسئولان شهرستان پای کار بیایند و مشکلات حمل و نقل را به کمک یکدیگر برطرف کنند تا مردم شریف شهرستان ملارد هرچه زودتر از خدمات نوین حمل و نقل بهره مند شوند

به گزارش پایگاه خبری اقتدار ملارد ،تیم خبری ما پس از دریافت گزارش های متعددی از شما شهروندان عزیز مبنی بر ، برخی بی کیفیتی ها و کم تنوعی و ضعف مدیریتی و هدایت در مجموعه حمل و نقل شهری به سراغ رئیس حمل و نقل بار و مسافر شهرستان ملارد رفت تا پیگیر مطالبات شما شهروندان عزیز شهرستان ملارد بشودکه در ادامه، این گزارش را تقدیم نگاه شما خواهیم کرد‌.
مهندس علیرضا عبدالملکی در ابتدای گفتوگو با خبرنگار اقتدار ملارد گفت: در گذشته چندین سازمان شهرداری زیر مجموعه معاونت خدمات شهری بود و این معاونت با زیر نظر داشتن بیش از شش سازمان بزرگ با تعداد پرسنل بسیار زیاد سعی در خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان ملارد داشته است که بنده از ابتدا مسئول این معاونت در ملارد بوده ام و از صفر تا صد تمام مشکلات و فراز و نشیب های این مسئولیت را درک میکنم و در سال ۸۲ بنده اولین مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و آتشنشانی بوده ام ولی پس از تغییرات مدیریت اجرایی از سوی وزارت کشور این سازمان ها همگی به زیر مجموعه سازمان حمل و تقل بار و مسافر منتقل شدند ولی تا به این لحظه ما در شهرستان ملارد هیچ گونه پایانه ای برای جابه جایی مسافران نداریم ولی در آینده ای نزدیک خبر افتتاح یک پایانه مسافربری چندمنظوره ده هزار متری در چند فاز ، را به شهروندان ملاردی میدهیم. ما ۱۱۰۰ دستگاه وانت بار و ۸۳۵ دستگاه خودرو دیزل را ساماندهی کرده ایم که به نوع خودش یکی از افتخارات مدیریتی برای شهرستان ملارد است.
عبدالملکی در ادامه تشریح کرد: در شهرستان ملارد ۳۵ مسیر برای تاکسی ها و ۹ مسیر برای اتوبوس هایمان برای تمامی نقاط هم جوار به جهت مسیر تردد وجود دارد که در تمامی ساعت های مورد نیاز به مردم شریف شهرستان ملارد خدمات رسانی میکنند و ۱۲۸۸ دستگاه خودرو تاکسی زرد و تاکسی موقت و ۱۵۳ دستگاه اتوبوس وجود دارد که ۲۳ دستگاه از این اتوبوس ها در اختیار سازمان حمل و نقل بار و مسافر است که همگی در این ناوگان درحال خدمت رسانی هستند که در این بین هم تعدادی تاکسی و اتوبوس به عنوان وسایل از رده خارج یاد میشوند که با این مشکلات در حال خدمات رسانی به شهروندان عزیز هستند. اولین سرویس حرکت اتوبوس ما از ساعت چهار صبح تا پاسی از شب در حال انجام است و در همان دقایق اولیه ظرفیت اتوبوس پر می شود و هر ده دقیقه خودرو ها به سمت مقصد حرکت می کنند و بیش از ۶۶ نفر نیروی انسانی وظیفه نظارت و رسیدگی به خطوط زیان ده و حتی به عنوان راننده در مسیر های عبوری را دارند .
نکته قابل توجه این است که برای بازسازی ناوگان حمل و نقل مشکل افزایش قیمت مواد و قطعات اولیه را داریم و تهیه برخی قطعات فنی و حتی لاستیک و دیگر موارد برای ما بسیار مشکل است وجالب است مردم بدانند یک دستگاه اتوبوس در رنج قیمت ۱۲۰ ملیون تومان بوده است ولی در حال حاضر همان اتوبوس با افزایش قیمت چندبرابری مواجه شده است و شما این را تصور کنید که اگر سازمان حمل و نقل بار و مسافر قصد نوسازی اتوبوس هایش را داشته باشد ، باید چند صد ملیون تومان را هزینه این نوسازی کند !در این میان برخی از مسئولین هم نمیخواهند مشکل برطرف شود ولی امید است با حضور شهردار جدید این مشکلات حل شود .در ابتدا و انتهای خطوط یک سایه بان برای مسافران و حتی یک نماز خانه کوچک یا سرویس بهداشتی برای رانندگانمان نمیتوانیم داشته باشیم. مسئولین با همدلی و هم فکری پای کار بیایند و این مشکلات شهری را حل کنند و ما هم به عنوان خادم در کنارشان خواهیم بود. نبش بهاره شرقی زمینی بسیار بزرگ موجود است ولی شهرداری به عنوان مالک حاضر نشده است که این زمین را به عنوان پایانه یا یک محیط خدماتی در اختیار ما قرار بدهد.
عبدالملکی در پایان مصاحبه گفت: ما بیش از ۶ هزار پرسنل در این سازمان داریم و تمام اهداف ما خدمات رسانی به مردم عزیز شهرستان است ولی این مشکلات زیرساختی و مشکلات مادی سرعت خدمت رسانی را از ما میگیرد و طبق آمار سال گذشته بیش از ۱۴ ملیون مسافر با تاکسی و بیش از ۲۰ ملیون مسافر با اتوبوس جابه جا شدند واگر مشکلات ما کمتر بود برای این تعداد مسافر خدمات بسیاری صرف می کردیم تا در رفاه بیشتری به مقصد خود برسند و حتی با وجود مشکلات و کمبود خودرو، دو دستگاه اتوبوس رده خارج را به پارکینگ های خودمان منتقل کرده ایم تا بازسازی شود و در خدمت مردم قرار بگیرد.در برخی از برنامه های ملی و شهرستانی و بین ادارات اتوبوس های رایگان در اختیار قراردادیم و در روز ارتحال امام (ره) و روز قدس و عید سعید فطر بیشاز ۱۵۰ دستگاه در مسیر جابه جایی مسافران و نمازگزاران و زائرین قرار داده ایم و تمامی این وسایل نقلیه به سیستم سرمایشی مجهز بودند و در عین حال خطوط مسافری بین شهری ما هرگز تخلیه نشد و با مدیریت بهینه و تلاش همکاران ما این ماموریت ها انجام شد.
خبر خوب : در سازمان تازه تاسیس حمل و نقل بار و مسافر مرکز اطلاعات و ارتباطات مردمی در حال تجهیز است و بزودی به صورت آنلاین ارتباط های مردمی و درون سازمانی انجام خواهد شد و در همین راستا نوسازی شبکه های کامپیوتری و آی تی و بیسیمی را در دستور کار خود قرار داده ایم و سامانه بهسا را به جهت آگاهی عوامل و رسیدگی خدماتی آنلاین راه اندازی کرده ایم و در استان تهران ملارد نخستین شهرستانی است که این سامانه را راه اندازی نموده است و حتی شهروندان میتوانند به صورت اینترنتی از خدمات باربری و مسافرتی این سازمان بهره مند شوند.

انتهای پیام / احمدیان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *